.

AD BANNER

Eğitim Kültür Sağlık

Eğitim,  Kültür ve Sağlık Durumu

"İskilip üstünde bir kara bulut,
Ana ben gidiyom sen beni unut..."
...
Okuma yazma oranı % 96’dır. İlçe merkezinde  bir genel lise, bir kız meslek lisesi, bir endüstri meslek lisesi, bir imam-hatip lisesi,  bir sağlık meslek lisesi, bir yatılı ilköğretim bölge okulu,  iki pansiyonlu ilköğretim okulu, bir bağımsız anaokulu, yedi ilköğretim okulu, köylerde yedi  ilköğretim okulu, 60 köyde birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okulu mevcuttur.
İskilip Lisesi pansiyonunda 125, endüstri meslek lisesi pansiyonunda 106 öğrenci kalmaktadır. Toplam 326 derslikte  8.209 öğrenci öğrenim görmektedir.
Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünce 2002-2003 öğretim yılı içerisinde 108 kalfalık, 77 ustalık belgesi ve 24 adet usta öğretici belgesi olmak üzere toplam 209 adet belge verilmiştir.

İlçe Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünün kuaför, dokuma, ayakkabı ve mobilya atölyeleri bulunmaktadır.
İlçe Halk Kütüphanesinde 529 el yazması eser, 36.304 kitap kayıtlıdır. Kapalı spor sahası inşaatı devam etmekte olup, bir futbol sahası mevcuttur. İlçede 100 yataklı bir devlet hastanesi, Kuzuluk, Akcasu, Yavu, Kılıçdere ve Kayaağzı köylerinde sağlık ocakları vardır.














İskilip Kalesi

İskilip














İskilip Ulu Camii













İskilip Ulu Camii içi












Pazar yeri













Kale ve Kale Mahallesi














                                                       Yivlik Tepesi