.

AD BANNER

Güzel Memleketim




Derinden özlerim gözümde tüter

Güzel memleketim Yeşil İskilip

Çığrışır bağında bülbüller öter

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Kışı güzel olur başkadır yazı

Kırmızı vişnesi beyaz kirazı

Çokları gurbette, kalan birazı

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Parkında oturmak açar nefesi

Cıvıl cıvıl gelir kuşların sesi

Yine dumanlanmış Yivlik Tepesi

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Meydan Mahallesi çayın başında

Şeyh Yavsi yatıyor beş yüz yaşında

Künyesi geçmişi yazar taşında

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

İnsanın zamana yetmiyor fendi

Büyüktü alimdi nurluydu kendi

Yerliköy’de yatar İpek Efendi

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Dönüyor sürekli feleğin çarkı

İskilip Kalesi hele de parkı

Hissedilir limonatanın farkı

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Kalenin üzeri şahin yuvası

Görünür bakınca Irmak ovası

Toprağı mis kokar başka havası

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Kuzuluk parçalı karşısı Hallı

Çiçeği böceği arısı ballı

Kimi ağa paşa kimi zavallı

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Ahmetçe Elmalı Ahlatçık yakın

Ordan Akpınar‘a selam bırakın

Aluç, Onaç, Göl’e yakından bakın

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Örenseki bacaları tütüşür

Avhatyaka’sında bülbül ötüşür

Yerliköy Çukurköy pirinç yetişir

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Aşağışeyhler’e bir güneş vurur

Beyoğlan dediğin derede durur

Başmakçı başında rüzgar savurur

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Harun Çetmi Kuzköy Kızılcabayır

Akcasu önünde bir ulu çayır

Seyirçay’dan gel de gözünü ayır

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Seki Sorkun Yalak tepenin yüzü

Çomu Karmış görür Sakar Öküz’ü

Karaburun Karlık Kayağzı düzü

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Yanoğlan ormandır akışır sular

Çatkara yolunu İbik’e ular

Karaağaç Dereseki Musular

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Asarcık Soğucak yenilir aşı

Karagöz Yenice tepenin başı

Dağkıyısı Kavak çetindir kışı

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Sümbül biter Örübağ’ın bağında

Sarıkavak İkikise sağında

Kar mı kalkar Güneyaluç dağında

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Bayat Çayı Suhilan’dan akıyor

Derekargın İskilip’e bakıyor

Hacıhalil çam havası kokuyor

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Çavuşoğlu İkipınar Doğangir

Karaçukur Kılıçdere hepsi bir

Eskiköy Saraycık hatıra gelir

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Kurusaray Kutloözü biziz biz

Yavu’yla Şeyh Köyü canımdan aziz

Yalakçay balığı leziz mi leziz

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Şehirkuruçayı’yla Yaylacıkseki

Yemyeşil ormanı cennetin eki

Hasret çekip özlenmesin niye ki

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

İster yirmisinde ister kırkında

Soğuk limonata içip parkında

İnsan o ayrıcalığın farkında

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

İyiyi güzeli doğruyu seçen

Havanı soluyan suyundan içen

Düşer toprağına Irmağı geçen

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Keşkek bulgur leblebiden almalı

Üzümü cevizi çileği balı

Pazar Elmabeli veyahut Salı

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Bizim İskilip’in meşhur dolması

Yanında turşuyla yemeğin hası

Sarımsaklı cacık bir de helvası

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

İnsan yaşlansa da değişmez huyu

Havası çekiyor Suat Zobu’yu

Abı hayat olur Yivlik’in suyu

Güzel memleketim Yeşil İskilip

-

Suat Zobu

.