.

AD BANNER

Çağrışımlar

 

Rahmetli Anama, Babama, Dedelerime, Amcalarıma kısaca tüm geçmişlerimize özlemle.. 
VEFAT EDEN TÜM KÖYLÜLERİMİZ İÇİN  
Kabirleri nur ile dolsun,
Mekanları cennet olsun..
-
Köyüme uğradım yıllardan sonra
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
Ömür denen uzun yollardan sonra
Gelmiş sonbaharlar yaprak döküyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Bir tike hatıra kalmış orada
Nice mutluluklar varmış burada
Çocukluk günümüz durur şurada
Kapıyı açmış da anam bakıyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Bir yalnızlık var ki yırtar yüreği
Kala kalmış orda kazma küreği
Bir zaman yapılmış ekmek çöreği
Tandırın içinde misler kokuyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Köyümü görünce Anamı andım
Bir duvar dibinden gelecek sandım
İçim burkuluyor yandım da yandım
Allah’ım düşünmek boğaz tıkıyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Satı Abu'm ile Anama gittik
Mezarı başında dualar ettik
Toprağı üstünde ot olup bittik
Elinde olmadan hüzün çöküyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Benim köyüm örneklerden bir tane
Terk edilmiş Anadolu’m virane
Kapısı kilitli bilmem kaç hane
Kızılırmak olmuş zaman akıyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Ağabeyim Burhan yaşlanmış bu yaz
Gördüm ki neşesi biraz daha az
Saçları seyrelmiş doruklar beyaz
Dününe bu güne hasret ekiyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Bir sancı vurur ki yaman mı yaman
Boğaz düğüm düğüm ölüm el aman
Asma Tepesi’ne ağıyor duman
Hüzünlü havada şimşek çakıyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Hatice hastaymış Hayati hasta
Sezdirmez kimseye çocuklar yasta
Göz görür de yürek dayanmaz usta
İnsanlar kadere boyun büküyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..
-
Yerliköy nedir ki taş ile toprak
Birkaç tane ağaç biraz da yaprak
Toprak taşa değil yaşanmışa bak
Anan baban deden öne çıkıyor
Geçmişin özlemi yürek yakıyor..

Suat Zobu