.

AD BANNER

İnsan ve Toplum



Mehmet İpek YAZISI:

(Aşağıdaki yazı Mehmet İpek kardeşimizden geldi. Güzel bir yazı yazmış sağolsun. Kendisine çok teşekkür ederim. S. Zobu)

--------- 
Hayatta toplum düzeninin sağlanması ve yürütülmesi İNSAN’a bağlı bir görevdir. İnsanın toplumda hak ettiği yerini alabilmesi, o topluma büyük çabalar sonucu katkı sağlaması ile olabilmektedir. Kimi insan vardır ki; memleketinin kültürünü, yaşamını, varlığını tanıtmak ve bazı değerlerini yaşatmak için büyük çabalar sarf etmektedir. Bu kişiler hiçbir menfaati olmaksızın kendilerini bu yola adamışlardır. Bu çaba pek çok şekilde olabileceği gibi şiirle, yazıyla, sözle de olabilmektedir.

İşte bunun örneklerinden köyümüzde de Suat Zobu ve Şair Hasan Şen vardır. Bu insanların büyük fedakârlıklarla önderlik yaparak köyümüzü (YERLİKÖY) tanıtma çabalarından ben şahsım adına gurur duyuyorum.

Bu konuda kendilerini ayrıca tebrik ediyorum.

Keşke bizler de maddi ve manevi olarak katkıda bulunup köyümüz adına fedakarlık yapsaydık, yapabilseydik.  Yapamadığımız gibi bazılarımızda maalesef bu kişileri yazdıkları sözlerinden dolayı eleştiriyorlar. Ben bunları esefle kınıyorum.
Örnek olması açısından söylüyorum, Peygamberimizin ve İslam âlimlerinin nasıl insanlar olduğunu Suat Zobu daha iyi bilir. Çünkü biliyorum ki kendisi okuyan, araştıran, yazan ve üreten bir kişidir. Yazdıklarını da bizlerle olduğu gibi başkalarıyla da paylaşan birisidir. Kimin kim olduğunu bilmeden eleştirmenin, hele hele inanç boyutunu sınamanın cehaletten bir adım olduğunu bilmemiz gerekir.

Ne mutlu bize ki köyümüzde az da olsa araştıran, yazan insanlar var. Bizim köyümüzde ölenler ile adetlerimiz, törelerimiz, gelenek-göreneklerimiz yeniden canlanıyor, gelecek kuşaklara bazı değerlerimizi aktarma imkanı doğuyor. Bu yazılanlarla zaman zaman Karaoğlan Kırı’na, Irmağın serin sularına, Yılgınlığın yılgınlarına ulaşıyoruz. Nefes Dede’nin, Türbe’nin, İpek Efendi’nin manevi huzuruna çıkıp, Dağılgan’ın düzünde, Güllevik’in gözünde dolaşıyoruz. Musluk’ta firik yediğimiz oluyor.

Gene bu insanlarımızın fedakârlığı ile oluşturulmuş bu sitemiz var "Yerliköy Bizimköy". Zengin içeriği, güzel paylaşımları ile başka köylerin sitelerinden çok farklı. Merak edenler lütfen başka köylerin sitelerini incelesinler. Yazılar, şiirler, bilgiler var bizimkinde. Hemen elimizin altında ulaşabileceğimiz binlerce resim..

İnsanlarımız hakkında kısa kısa da olsa anılar yazılıyor. Bilmem bu anılardan okuduklarınız var mıdır? Bu anılarda insanlarımızla ilgili hiçbirisinin hakkında övgüden başka karalama diye bir şey yazılmıyor. Ölenlerin taziyesi, hasta olup da şifa bekleyenlerin bilgisi bu sitede yayınlanıyor. Pek çok şeyden bu site sayesinde haberimiz oluyor.

Ben gene de yanlış yazanların hatalarından vazgeçip ileriye yönelik katkılar sağlamasını temenni ediyorum. Ayrıca insanların aslını, neslini, gelmişini-geçmişini iyice tanımalarını tavsiye ediyorum.

Allah’a emanet olunuz.

22 Ocak 2019 Mehmet İpek

.