.

AD BANNER

GÖRELİM IHVANİ


.

SUAT ZOBU ŞİİRİ:
(HASAN ŞEN'E BİLMEM KAÇINCI ÇAĞRI)

.
Ey Ihvani şair misin sen nesin..!
Dizeleri bir bir diz de görelim..
Ahraz mısın neden çıkmıyor sesin,
Döktür birkaç şiir yaz da görelim..
.
Çağrı yaptım anlamadın çağrıdan
Sözümü söyledim sana doğrudan
Şiir ısmarladım Van’dan Ağrı’dan
Yaz beni utandır, boz da görelim..
.
Saçların ağarmış gıdık yağlanmış
Ellerin yazmıyor dilin bağlanmış
Allah’ım yaratmış imkan sağlanmış
Kırıver kilidi çöz de görelim..
.
Evlerin üstünde duman tüterken
Çiçekler açılsın çiğdem biterken
Bir seher vaktinde bülbül öterken
Baharda görelim güz de görelim..
.
Ay yükselsin Aydoğan’ı dolansın
Asma dumanlansın hava bulansın
Yağmur yağsın Otluk Kırı sulansın,
Irmak’ta Kepir’de Öz’de görelim..
.
Ahlat’ın dibinden gözle köyümü
Anlat diken diken eyle tüyümü
Biterken otları süyem süyümü
Yeşeren dallarda göz’de görelim..
.
Coşsun Kızılırmak aksın derinden
Sen yaz ki oynasın yerler yerinden
Haber ver köylünün sen her birinden
Cümle ahvalini sez de görelim..
.
Dostluğa uzanır benim ellerim
Hakk'a hakikate gider yollarım
İnsanlığa açık durur kollarım
Çoklukta görelim az da görelim..
.
Ben yaz derim sen de bana kızarsın
Sözüme uymazsın beni üzersin
"Sanmam da" arada belki yazarsın
Daha sık yazıver biz de görelim.
.
Genç iken kıvılcım çakar kanında
Sağlığın kıymeti yoktur yanında
Yiğit belli olur er meydanında
Yokuşta görelim düz’de görelim..
.
İşine gelmiyor tembellik serde
Yazdıkların çıkmaz, bir iken dörde
Yazmadığın derman olmuyor derde
Kalemde kağıtta yüz'de görelim..
.
Otur, kalk, ağır ol, yerine yakış
Duyguna yansısın baktığın bakış
Doku satır satır yaz nakış nakış
Halıda kilimde bez’de görelim..
.
Görelim Ihvani baharda yazda
Görelim Konak’ın ordaki tuzda
Burnunu çizdiğin çaydaki buzda
Yerliköy içinde gez de görelim..
.
Neyse arkadaşım yazmazsan yazma
Yazsan yazmasan hoş, yeter ki kızma
Boşa ısrarcıyım morali bozma
Alıştık biz seni naz’da görelim.

Suat Zobu

. — Ihvani Şen İskilip ile birlikte.