.

AD BANNER

Baksam Bir Zaman


     

Yamacın kaşına varıp otursam
Oradan köyüme baksam bir zaman
Aculü’de ya da Türbe’de dursam
Geçmiş zamanlara aksam bir zaman..

Özenmiş yaratmış Yüce Yaradan
Güller menevşeler bitmiş aradan
Kimler gelmiş kimler geçmiş buradan
Bir özlem türküsü yaksam bir zaman..

Ekmeği havası başkadır başka
Hasreti oturur gönülde köşke
Göz açıp kapayıp varaydım keşke
Baharın kırlara çıksam bir zaman..

Göreydim göz ile gündüz görümü
Varaydım bir güzde tarla sürümü
Alnım terleyerek dürüp dürümü
Arpa buğday pirinç eksem bir zaman..

Ahh çocukken yaşadığım çağ olsa
Genç olsam da anam babam sağ olsa
Uzun tarladaki eski bağ olsa
Ekin biçip tırmık çeksem bir zaman..

Zaman mefhumuna yetmedi fendim
Yokuşları çıktım inişten indim
Camimizde abdest alsa Efendim
İbrikle suyunu döksem bir zaman..

Suat Zobu




.