.

AD BANNER

Şiirsiz Şair


Benim arkadaşımdır çocukluktan bu yana
Hoşsohbet birisidir fazla yakındır cana
Beş adım birden gider ona uzak durana
Ne bir büyüklük taslar ne de vardır bir kibir
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
Köyümde ilkokulu beraberce okuduk,
Merakla bilgileri satır satır dokuduk,
Bir yarış vardı ama kıskançlıkta yokuduk
Hiç kırgınlık olmadı küskün dargın vesair
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
İlkokulda öğretmen adı Mustafa Tığlı,
Hoca mektebinde de beraber sollu sağlı,
Hocamızdı Kel Tıngır esası Mehmet Yağlı,
İpek Efendim sağdı gelirdi Mübarek Pir,
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
Bizim köylü bu şair adı da zaten belli,
Eften püften değil hem Bakanlıktan tescilli
Kendisi lafazandır müthişte kıvrak dilli
Meclislerde yer bulur pasif masif değildir
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
Şiir onun dilinde sular sellerce akar,
Akar lakin adamda yazma tembelliği var
Bu tembellik sürecek hemde ölene kadar,
Yaz diyorum arkadaş hayata köye dair,
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
Üstüne gidiyorum bana fazla kızıyor
Mikrofona çıkınca ezberleri bozuyor
Haksız değilim elbet ne çizip ne yazıyor
İrticalen döktürüp söylemekte çok mahir
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
.
Hasan Hoca derler de aynen hafızdır tümden
Mahlası Ihvani’dir ismi ise Hasan Şen
Ne kadar uğraşsam da yazdıramıyorum ben,
Başına kakıyorum bu tembelliği bir bir
Şiir yazmaz erinir bizim köyden bir şair..
Hem de ne şair..
.
Suat Zobu
.

HASAN ŞEN'DEN GELEN:
-
Ey IhVanım, neden sen? Böyle gizli-saklısın,
Kimseye borcun yoktur, dostum; alacaklısın,
Arkadaşım-Gardaşım ne söylesen HakLısın,
Cazgır-şowmen-sunucu ve saire, vesair,
Süküt edib, pes diyo; bizim köyden bir şair... 
. 
Bu şair; yaz deyince yazmayı AZ, ediyor,
DostLarın ilgisinden, birazcık HAZ ediyor,
Gıymata gısılıyor, fazla da NAZ ediyor,
iLetişim umuyor, agrabayla birebir,
Köylüsünü gorünce; ŞENLeniyor bu şair. 
-
Ihvani Şen Ufuk

*****
SUAT ZOBU'DAN:

Bizler eski toprağız kolayca pes etmeyiz,
Eşi dostu biliriz bırakıp da gitmeyiz,
Kırılıp darılmayız asla kin de gütmeyiz,
Güzellik hasletimiz, olamaz bizde cebir,
ŞENlendirsin bizleri bizim köyden bir şair.. 
. 
Bilirim “yaz deyince” yazılmaz arkadaşım,
“İllaki yaz” dememe kızılmaz arkadaşım,
İnanki dostluğumuz bozulmaz arkadaşım,
Kağıda yazmak için bulunmaz buna tabir,
Suskunluğu bozuyor bizim köyden bir şair.. 

Suat Zobu

*****

Evet Hasan Şen. Benim İlkokul arkadaşım; çocukluk arkadaşım. Kendisini severim. İyi şairdir takdir ederim. Kültür Bakanlığı’ndan tescilli şairdir kendisi. Ben kendimi şair olarak kabul etmiyorum da benim bile 400 tane şiirim olmuş. Heriften tık yok.

Bu arkadaşımız eline mikrofonu aldığında irticalen sular seller gibi şiiri döktürüyor ama kağıda aktarmıyor. Yazmıyor. Yüce Allah sana böyle bir yetenek vermiş, neden yazmıyorsun..? Sonra, sen bu yeteneğini kullanıp neden yazmadın diye hesabını sormaz mı..

Öyle bir yetenek ki; bir okuduğunu, bir duyduğunu, bir söylediğini asla unutmuyor. Noktası virgülüne kadar ezberinde..

Kaç defa “yaz arkadaş” diye ısrar ettimse yazdıramadım.

Birincisi korkuyor. Neden korkuyor “Şiirim çalınır” diye korkuyor. El cevap çalınmaz arkadaş korkma. Çalınırsa da çalan utansın.

İkincisi erteliyor. Yazacağım diye erteliyor. “Tüm şiirlerim kafamın içinde” diyor. Ya kafayın içinden aktarma imkanın olmazsa.

Yazdığın zaman kalıcı olur, yaz arkadaş yaz.

Gene bana kızacak ama bir kez daha şansımı deniyorum. Belki yazar. Selamlar..

Suat Zobu

.
.

.